Her gün o kadar yeni oyun çıkıyor ki; artık yetişemiyoruz. Her seferinde ekranda gördüğümüz görüntü üzerine yorumlar yapıp eleştirilerde bulunuyoruz. kimse düşünmüyor ki bu oyunlar nasıl yapılıyor, ne kadar emek harcanıyor ya da kaç kişi yapıyor... Benim için çoğunlukla önemli olan şey ne yapıldığı değil; nasıl yapıldığıdır. Oyunların nasıl yapıldığını, hangi oyunun hangi oyun motoruyla geliştirildiği konusunda ufak çaplı bir araştırma yaptım arkadaşlar.
Cry Engine
2009
yılında Crytek tarafından satışa sunulan gelişmiş grafik ve animasyon
teknolojileriyle birlikte sağladığı oynanış artırımlarıyla ön plana çıkıyor. Yapay
zeka düzenleme, otomatik yer bulma sisteminin de mümkün kılındığı oyun
motorunda kişi animasyon oluşturma ve kişiselleştirme gibi özellikler de yer
alıyor. İşitsel ve görsel öğelerin profesyonel bir şekilde hazırlanmasına
olanak sağlayan Cry Engine 3 oyun motoru, oyuncu açısından da harikalar
yaratıyor. Yapılmış oyunlar; ASTA, ArcheAge, Cabal 2, Class 3, Crysis 2, Crysis 3, Forged by Chaos, Lichdom, Nexuiz, Ryse, Sniper:Ghost Warrior 2, Tour Golf Online, Warface, Homefront .
Unreal
Engine
1998 yılında Epic Games tarafından geliştirilen oyun
motoru, öncelikle birinci şahıs savaş nişancı oyunları için tasarlanmasına
rağmen daha sonra çeşitli türdeki diğer özellikler de eklenmiştir. Yapılmış
oyunlar; Deus Ex, Kung Fu: Deadly Arts, Tom Clancy’s Splinter Cell serisi,
Aliens: Colonial Marines, BioShock serisi, DC Universe Online, Gears of War,
Mass Effect serisi, X-Men Origins: Wolverine…
Frostbite
Engine
Digital Illusions CE tarafından birinci şahıs
nişancı oyunları için geliştirilmiştir. Battlefield oyunları için
kullanılmıştır. Frostbite 1.0 versiyonu Battlefield:
Bad Company; 1.5 versiyonu Battlefield: 1943,Battlefield:
Bad Company 2, Battlefield:
Bad Company 2: Vietnam ve Medal of Honor 2010
oyunlarında kullanılmıştır. Motorun 2.0 versiyonu ise ilk olarak Battlefield 3 oyununda kullanılmıştır.
Unity
3D
3 boyutlu oyunların ilk kez bilgisayara kurulmadan
oynanmasını sağlayan Unity 3D aynı zamanda altyapı değişikliği gerektirmeden
farklı platformlara uyarlanabilir özelliğe sahip. Battlestar
Galactica Online, Counter Strike, Fightback, Legend of
Dungeon oyunlarında kullanılmıştır.
Quake
Id Software tarafından 1996 yılında Quake adlı oyun
için geliştirilen bir oyun motorudur. Quake motorunun kullanıldığı oyunlar ise;
Quake, HeXen II, Half-Life, Laser Arena, Urban Mercenary, Silver Wings.
IW
Engine
Infinity Ward tarafından geliştirilen bir oyun
motoru. Call of Duty serisinde yer alan IW Engine, Call of Duty 2, Call of Duty
4: Modern Warfare, Call of Duty: World at War, Quantum of Solace, Call of Duty:
Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 3, Call
of Duty: Black Ops 2, Call of Duty: Ghosts oyunlarında kullanılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder